Gymnázium International
Současná doba je dobou velké specializace, což je nepopiratelnou nutností v potřebném a žádoucím rozvoji vědy a techniky. Specializace ovšem zároveň odebírá určitý prostor pro celistvost a provázanost jednotlivých oborů, což může bránit potřebné komunikaci napříč různými oblastmi. Bez rezignace na požadovanou odbornost předmětů chceme více dbát na souvislosti mezi humanitními a přírodovědnými předměty, s čímž se pojí i název našeho gymnázia, ve kterém odkazujeme k významu slova „inter“ – mezi, vzájemně. Jedním z myšlenkových směrů, na který odkazujeme, je rovněž koncept komplementarity Nielse Bohra.
Na středoškolském stupni vzdělávání, a v případě gymnaziálního obzvláště, je třeba zprostředkovávat studentům uvědomování si zmiňovaných souvislostí, což jim v pozdějším specializovanějším studiu i další profesní praxi může dovolit zaujímat určitý nadhled, nezůstávat jen v zajetí oborových zvyklostí a omezení.
Aby přírodovědné předměty, jako matematika, fyzika, chemie, nebyly chápány jen jako prostředek k ovládání přírody, ale jako nedílné součásti našeho obrazu světa, dějinného vývoje společnosti, je třeba v nich ukazovat jejich spojitosti s předměty tradičně se věnujícími těmto tématům, tedy s předměty humanitními. Na druhou stranu historie, literatura, umění, filosofie apod. jsou více i méně přímými cestami ovlivňovány stupněm vědeckého poznání a je rozhodně třeba i v těchto předmětech tento vliv neopomíjet.
V tomto přístupu propojení je zahrnuto i vnímání přínosů různých kultur, což vede k multitikulturní smýšlení.
Přírodovědně-humanitní směřování by bylo pro nás tou otevřenou a hledanou cestou, která nás vede ke zvnitřnění si tohoto principu.
Provázanost humanity a přírody je spiritem naší školy.
Souvislosti
Poznání
Imaginace
Racionalita
Individualita
Talent